2007.04.21.
Válasz egy e-mail levélre.
Kedves Tibor!
Köszönöm, hogy válaszoltál. Tényleg kevés embert ismerek, aki válaszolni tud erre.
Azt írod, csak lassan tudsz lépni előre. NEM CSAK TE! Már elmondhatom, hogy 25 éve tanúlom ezeket a dolgokat, de még én is „csak lassan tudok lépni”, sőt hibázok és nem is egyszer.
A legnagyobb problémám a jó és a rossz fogalma. Mond meg nekem mi a jó és mi a rossz?
Hiszen mindkét fogalmat csak saját szemszögemből látom, és csak annyit látok belőle, amennyit tanult anyagom és tapasztalatom megenged. Biztos, hogy elég ez arra, hogy meghatározzam mindkét fogalom lényegét?
Ami nekem jó, az lehet, hogy neked pokol!
Mi hát akkor a jó?
Mici Mackót mindenki boldoggá akarta tenni: A bagoly, meg akarta őt tanítani, repülni. Füles zabot hozott neki de sokat… stb. Szegény Mici Mackó majdnem megbolondult. Pedig csak boldoggá akarták tenni. Jót akartak neki tenni!
Képzeld el, hogy a Teremtő Isten (nevezd, aminek akarod) mindent lát. Így képes meghatározni a jót és a rosszat is. Nemcsak a fogalmat, hanem a fogalom lényegét magát.
De te és mi is csak 1 százalékát látjuk ennek az egésznek. Így a jó vagy a rossz fogalmát is csak saját 1 százalékunkon keresztül látjuk.
Elég, ez az 1 százalék arra, hogy az 1 százalékból meghatározzuk a teljes egészet?
Tanítóm egyszer megkérdezte: „Mi volt a Teremtő Isten legnagyobb cselekedete?”
Legtöbben azt írtuk, maga a teremtés.
De ő így szólt: „Nem! A legnagyobb cselekedete a szabad akarat megadása volt! Teremtett, de a teremtett világot nem tette rabszolgává! Uralja a világot, de nem uralkodik rajta! Ez a legnagyobb cselekedete!”
Így szól Hermész szent könyvének nyitó lapja:
"Zeng a szférákban az Isteni hang: Az ember dönt!"
Amíg állni fog a világ, zengeni fogja az Isteni hang a Teremtő Isten legnagyobb cselekedetét! A szabad akarat megadását.
Egyszer egy tanításomon egy keresztény pap Tivadar atya is megjelent és végighallgatta kétnapos előadásomat. Drága Tivadar atya, azóta is családunk egyik kedves tagja. Nagyon sok jó tanácsot és útmutatást kaptam tőle.
Ezen a tanításon a jó és a rossz fogalmát tárgyaltuk. Megpróbáltuk összegezni, hogy mit is tartunk mi erről a két fogalomról?
Ezen a tanításon kijelentettem, hogy nincs 100 százalékos rossz, mert a rosszban benne foglaltatik a jó!
Példának feladtam, a legnagyobb rosszat, amit az ember csak átélhet a háborút és kijelentettem, hogy a háborúban is van jó!
Ha láttátok volna a reakcióját a tanítványoknak és legfőképpen Tivadar atyának, aki kézzel, lábbal tiltakozott a kijelentésem ellen kihangsúlyozva, hogy a háborúban semmi jó nincs!
Én erre azt válaszoltam: Atyám, ha önnek lenne igaza, akkor az emberiség már kiirtotta volna egymást. Hála a Teremtő Istennek nem ez történt, mert ő nem az ember akaratát, hanem saját törvényeit követi.
Erre csend lett. Majd így szóltam: Azt tanítottam nektek, hogy a teremtett világ egy pulzáló egyensúly alapján épült fel. (Hideg-meleg, férfi-nő, tűz-víz, fent-lent… stb.) Így mindennek és a háborúnak is megvan az ellenpárja. Ha pedig a háború számunkra rossz, akkor az ellenpárja az, ami számunkra jó nem?
De igen szólt Tivadar atya, így van!
Akkor atyám határozza meg a háború ellenpárját, ami képes arra, hogy megszüntesse a háborút.
- A megbocsátás szólt Tivadar atya. Én, pedig így válaszoltam: Nem atyám a megbocsátás a bosszú ellenpárja, nem a háborúé.
Ekkor hátul egy fiatal fiú csendesen megszólalt: A BÉKEVÁGY!
Igen a háború ellenpárja a békevágy, ez a békevágy mindig minden háborúban ott lesz figyelmeztetve az embert az emberi méltóságára. Minél nagyobb egy háború annál erősebb a békevágy érzése és ezért előbb-utóbb létrejön a BÉKE!
Ezért hát Tibor teljes szívemből kívánom, hogy „jót” tudj tenni, sőt a legjobbat, és ha ez sikerül neked, és az, mindenkinek jó, akkor taníts meg engem is „jót cselekedni”. Mert én még csak tanulója vagyok ennek a „jónak”, és bármennyire igyekszem néha rossz másnak az, amit én „jónak” tartok.
Nemcsak tanulója vagyok, hanem meggyőződésem, hogy tanulója is maradok egy egész életen át.
Minden jót neked
Erzsébet
H. R. Zanaz |